Prezenta/pecetea Duhului Sfant

Pentru o vreme s-a sustinut parerea gresita ca nu toti cei mantuiti au prezenta Duhului Sfant.
Da, spuneau unii charismatici, esti mantuit dar nu ai Duhul Sfant. Pentru aceasta, sustineau ei, trebuie sa actionezi intr-un mod ‘special’, sa starui in mod deosebit, sa participi la ‘instructaje’ speciale, etc. Multi dintre ei asociau prezenta Duhului Sfant cu prezenta unor ‘manifestari bizare’.
Multi naivi au cazut in plasa lor si s-au tot caznit sa obtina acele manifestari dubioase pentru a-si linistii constiinta ca in sfarsit au reusit sa obtina si ei Duhul Sfant.
Dar ce spune Scriptura despre prezenta Duhului Sfant in cei credinciosi? Este El prezent numai la unii dintre ei? Domnul Isus a promis la plecarea Sa ca va trimite Duhul Sfant la cei credinciosi:
Si Eu voi ruga pe Tatal, si El va va da un alt mangiietor (greceste: paraclet, aparator, ajutor.), care sa ramana cu voi in veac;” (Ioan 14:16, v. si 16:7).
La Romani 8:9 citim: “Voi insa nu mai sunteti pamantesti, ci duhovnicesti, daca Duhul lui Dumnezeu locuieste intr-adevar in voi. Daca n-are cineva Duhul lui Hristos, nu este al Lui.” Deci, nu poti sa fi mantuit prin Isus Hristos si sa nu ai Duhul lui Hristos. Toti cei care se bucura de mantuirea lui Isus Hristos au implicit si prezenta Duhului Sfant. Dumnezeu nu ne-a lasat orfani ci a dat, tuturor celor ce si-au pus increderea in Domnul Isus, prezenta binecuvantata a Duhului Sfant.
Din cauza unor texte ca cele de mai sus, teoria charismatica privind prezenta Duhului Sfant in viata credinciosilor a fost abandonata dar nu si pretentiile lor la ‘superioritate’.
Expresia “In ce priveste darurile duhovnicesti…” de la 1 Cor. 12:1 este tradusa de unii drept “privitor la cei ce se cred spirituali”. In 1 Cor. 12 si 1 Cor. 14, apostolul Pavel face o serie de ‘corectii’ pentru cei care se credeau spirituali…

Ei bine, au raspuns apoi charismaticii, toti credinciosii au prezenta Duhului Sfant dar nu si BOTEZUL CU DUHUL SFANT si asociaza acel botez cu ‘manifestarile bizare’ de care am mai amintit. Daca n-ai acele manifestari ‘aparte’, zic ei, trebuie sa starui, sa strigi, sa ceri, sa postesti, etc. ca sa obti acel botez.
Nicaieri in Scriptura insa nu i se cere credinciosului sa insiste dupa botezul cu Duhul Sfant si asta pentru simplul motiv ca toti credinciosii il au. Ar fi irational sa ceri ceva ce de fapt ti-a fost deja dat!
Ce se spune in Cuvant despre botezul cu Duhul Sfant?
1 Cor. 12:13: “Noi toti, in adevar, am fost botezati de un singur Duh, ca sa alcatuim un singur trup, fie Iudei, fie Greci, fie robi, fie slobozi; si toti am fost adapati dintr-un singur Duh.”
Am fost botezati deci “de un singur Duh” ca sa fim parte a trupului Domnului Isus.
Pornind de la aceasta, unii charismatici au cedat si au acceptat ca toti sunt botezati CU Duhul Sfant dar n-au renuntat la pretentiile lor de ‘suprematie’ si sustin ca nu toti au fost botezati DE CATRE Duhul Sfant. Ei au inceput sa faca o distinctie artificiala sustinand ca sunt doua botezuri diferite ale Duhului Sfant. Exista, spun ei, un botez special care este facut ulterior, in viata credinciosilor, de catre Duhul Sfant. Doar putina limba greaca daca-ar fi stiut ar fi observat imediat ca traducerea particulei “en” cuprinde ambele intelesuri, si de ‘in’ (element) si de ‘prin’ (prin agentia). Practic, toti credinciosii au fost botezati IN Duhul Sfant, PRIN AGENTIA Duhului Sfant; Duhul Sfant participa la acest botez care se face in Duhul Sfant. Duhul Sfant este si ‘elementul’ in care suntem botezati dar este si ‘instrumentul’ prin care experimentam acest botez minunat.
Ca numar de botezuri, in Biblie este chiar mentionat ca nu-i decat un botez care mantuieste – botezul in Duhul Sfant: “Este un singur Domn, o singura credinta, un singur botez.”( Efeseni 4:5) Nu sunt doua botezuri, doar ‘unul si bun’.

Daca suntem bine fundamentati in Cuvant ajungem sa ne bucuram de toate adevarurile Scripturii si de toate realitatile pe care le avem in Duhul Sfant.
Cand unii au afirmat ca poti fi credincios fara sa ai si Duhul Sfant, ei au negat prezenta Duhului Sfant in viata acelora pe care Domnul Isus Hristos i-a mantuit. Dar de fapt cine a produs nasterea din nou?
Cand se afirma ca poti obtine mantuirea fara Duhul Sfant se neaga aplicarea mantuirii in viata noastra prin agentia Duhului Sfant, se neaga prezenta Lui in viata noastra.
Cand se afirma ca poti avea Duhul Sfant dar poti fi lipsit de botezul cu Duhul Sfant, se neaga lucrarea Domnului Isus care a botezat pe toti credinciosii cu Duhul Sfant, nu numai pe unii dintre ei.

TOTI CREDINCIOSII AU PREZENTA DUHULUI SFANT si asta-i viata divina pe care o produce Duhul de Viata in noi. Toti credinciosii sunt botezati in Duhul Sfant si acesta-i ‘domeniul’ in care ne desfasuram existenta dupa ce am fost convertiti in Duhul.
TOTI CREDINCIOSII AU PECETEA DUHULUI SFANT. Aceasta ne arata ca suntem proprietatea Domnului, ca suntem autentici ai Lui si ca nimeni nu se poate atinge de credinciosii sai.

NU TOTI CREDINCIOSII AU INSA PLINATATEA DUHULUI SFANT.
Biblia spune: “…Fiti plini de Duh” (Efeseni 5:18)
Nu ni se cere niciodata sa avem prezenta Duhului Sfant sau sa fim botezati sau pecetluiti de Duhul Sfant pentru ca le avem toti credinciosii.
Plinatatea Duhului Sfant trebuie insa s-o cautam, s-o cerem, s-o dorim…
Toate acestea nu se ‘certifica’ in viata noastra prin ‘manifestari bizare’ ci printr-o viata schimbata, prin sfintirea lucrata de Duhul Sfant si prin rodirea Duhului in noi.

Corneliu

This entry was posted in Corneliu, Duhul Sfant. Bookmark the permalink.

Comments are closed.